بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غار علیصدر عجیب ترین غار آبی دنیا

غار علیصدر

در این مقاله سعی داریم شما را با عجیب ترین جاذبه ی شهر همدان "غار علیصدر" آشنا کنیم. همیشه یکی از اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری غارها بوده اند. معمولا مردم همدان را با جاهایی مثل باباطاهر می شناسند.

اما باید گفت غار علیصدر تنها غاری در ایران است که تعداد نادری از آن در جهان یافت می شود. این غار در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است. در آنجا روستایی به نام علیصدر وجود دارد که از توابع کبودرآهنگ می باشد.


شگفتی های غار علیصدر که نمی دانستید!

غار علیصدر به دلیل داشتن دریاچه های وسیع و قابل قایقرانی بعنوان یکی شگفت انگیزترین غارهای جهان معرفی شده است. چرا که در دنیا فقط غارهایی نظیر غار موریس در فرانسه و غار شوالیه و بوکان در استرالیا دارای چنین ویژگی هستند.

این غار دارای دریاچه زیرزمینی با آب بسیار زلال است. شفافیت این آب به حدی است که در تاریکی غار به وسیله یک چراغ قوه می توانید کف غار را ببینید. قابل ذکر است که غار علیصدر فاقد نور طبیعی می باشد و به همین دلیل هیچ جانوری در آن زیست نمی کند.

یکی از ویژگی های حیرت آور این غار طول کم کوهی که غار در زیر آن قرار دارد در مقابل کیلومترها عرض غار است. دمای هوای علیصدر معمولا ثابت و پایین است. هوای این غار بسیار تمیز است و هیچ گرد و غباری در آن وجود ندارد.



از دیگر جذابیت های غار علیصدر ساختار طبیعی این غار است. این ساختار باعث به وجود آمدن اشکال طبیعی شده است. در قسمتی از غار سنگی به شکل پنجه عقاب به وجود آمده است. در قسمتی دیگر سنگی شبیه نام "الله" تشکیل شده است.

از دیگر اشکال به وجود آمده در غار می توان به کبوتر، شیر دو سر، خوشه انگور، قایق وارونه و یا بعضی به شکل گل کلم اشاره کرد.


سنگ عای قیمتی غار علیصدر

این غار پیچ در پیچ دارای تالارها یا به اصطلاح راهروهایی با عمق زیاد و آب بسیار زلال و شفاف است. آبهای این غار فاقد هرگونه رنگ و بو و مزه هستند. قابل ذکر است که این آب قابل آشامیدن نیست.

محققان قدمت سنگ های این غار را به دوران ژوراسیک نسبت می دهند. همچنین آنان معتقدند این غار در گذشته محل سکونت انسانهای اولیه بوده است.


غار علیصدر چگونه کشف شد؟

درمورد کشف غارعلیصدر روایت های زیادی گفته شده است. مردم این روستا از گذشته های دور این غار را می شناختند و از آب آن برای استفاده روزمره خود بهره می بردند. در مهرماه سال 42 گروهی از هیئت کوهنوردی همدان برای بازدید این غار رفتند. آنها توانستند با استفاده از وسایل موجود به داخل غار بروند.

در سال 1346 با تایید کشف این غار بسیاری از کوهنوردان و محققان به سمت این غار آمدند. پس از تایید و بازسازی غار در نهایت از سال 1354 غار علیصدر بعنوان گردشگاه عمومی معرفی شد.


امکانات اقامتی غارعلیصدر چیست؟

به دلیل مراجعه بسیار زیاد گردشگران به این غار امکاناتی در این تفریگاه ساخته شده است. رستوان، بازارچه های سنتی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، استراحتگاه و امانات از امکانات اقامتی این گردشگاه شگفت انگیز است. همچنین "هتل جهانگردی علیصدر" نزدیکترین هتل دو ستاره به غار علیصدر است.




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده