بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شهر بجنورد ، پاریس کوچولوی ایران

 شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی می باشد. این شهر به دلیل وجود باغ ها و نهرهای زیبایی همچون عمارت مفخم، آیینه خانه، باغ دلگشا و... به سبک اروپایی به پاریس کوچولو معروف شده است. همچنین از دلایل دیگر این نامگذاری می تواند وجود اولین کارخانه برق و خیابان کشی های منظم هم باشد.


شهر بجنورد

شهر بجنورد همجوار یکی از شهرهای شمالی سرسبز ایران، گرگان است. سرسبزی شمال گونه ی این شهر و جاذبه های بسیار دیدنی و متنوع آن سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرد است. بهتر است بدانید تمامی جاذبه های گردشگری بجنورد مناطق تاریخی و طبیعی هستند.


معروفترین جاهای دیدنی شهر بجنورد کجاست؟

مجموعه تفریحی بابا امان

باباامان یکی از قدیمی ترین اماکن گردشگری شهر بجنورد است. این مجموعه در میان انبوهی از درختان یر به فلک کشیده واقع شده است. اگر از جاده ی مشهد به این شهر سفر می کنید می توانید این منطقه گردشگری را بعد از پل ورودی بجنورد ببینید.


مجموعه تفریحی بابا امان

باباامان علاوه بر وجود چشمه های آب، در ضلع غربی خود پارک حیاط وحش پردیسان را جای داده است. این حیات وحش می تواند بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر باشد چرا که تنوع جانوری و گیاهی خاصی را داراست.


مجموعه گردشگری بش قارداش

از دیگر اماکن دیدنی قدیمی شهر بجنورد می توان به بش قارداش اشاره کرد. معنی لغوی بش قارداش "پنج برادر" است که به زبان ترکی می باشد. در این گردشگاه خوش آب و هوا 5 چشمه وجود دارد. تحقیقاتی که بر روی آب این چشمه شده نشان داده که می تواند برای امراض کبدی و بیماری های گوارشی و ادراری مفید باشد.


مجموعه گردشگری بش قارداش


عمارت مفخم

این عمارت به جای مانده از دوران قاجار است. این بنای تاریخی از قسمت هایی نظیر حوض خانه، سر در زیبا، کلاه فرنگی و چار منار تشکیل شده است. به همین دلیل معماری این آینه خانه بسیار ارزشمند است. این ساختمان در دوران ناصرالدین شاه و به دستور سردار مفخم ساخته شده است.


عمارت مفخم

آتشکده اسپاخو

یکی از بناهای تاریخی شهر بجنورد است که مربوط به دوران ساسانیان می باشد. درون این آتشکده محرابی دایره ای شکل وجود دارد. روی این محراب گنبدی با سوراخهایی برای خروج دود دیده می شود که احتمال داده می شود قبلا آتشکده بوده است.دلیل نامگذاری این گردشگاه هم همین است.


آتشکده اسپاخو

امامزاده سلطان سید عباس

امامزاده سلطان عباس فرزند امام موسی کاظم(ع) است. مدفن این امامزاده در جنوب شهر بجنورد و بر روی تپه های این منطقه قرار دارد. "معصوم زاده" نام دیگر این زیارتگاه معروف شهراست که مردم برای زیارت به آنجا می روند. همچنین این زیارتگاه محل دفن اموات و شهدای شهرستان بجنورد است.


امامزاده سلطان سید عباس

با هتل ها و اقامتگاه های شهر بجنورد آشنا شوید

می دانیم که یکی از مسائل پر اهمیت سفر رزر هتل و یافتن اقامتگاه است. شهر بجنورد دارای دو هتل است که امکانات ویژه ای برای جلب رضایت مشتری دارند. ما در این بخش اقامتگاه ها و این دو هتل را برای شما معرفی خواهیم کرد.


  • هتل داریوش بجنورد (واقع در کیلومتر 3 جاده مشهد به بجنورد- روستای کلاغ آشیان)
  • هتل نگین (میدان امام رضا)
  • اقامتگاه بوم گردی وصال رویان (روستای نمونه ملی گردشگری رویین)
  • اقامتگاه بوم گردی عمو دردی (روستای قدیم باغچق)

البته درغیر از شهر بجنورد دو هتل هم در شهر شیروان واقع شده است که گردشگران می توانند درصورت تمایل یا نبود امکان رزرو هتل بجنورد در آنجا اقامت داشته باشند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده