بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» از کاریز کیش ، شهر زیرزمینی بیشتر بدانید!

 یکی از جاذبه های نگین خلیج فارس کاریز کیش است. این شهر زیرزمینی یکی از شهرهای مشهور کیش می باشد. شهری باستانی و تاریخی که توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را جلب کرده است.


شهر کاریز

شهر کاریز قدمتی 2500 ساله دارد که در عمق 16 متری زمین واقع شده است. معماری منحصربفرد و ساختار باشکوه آن یکی از ویژگی های جالب توجه برای گردشگران است. سقف این بنا از مرجان ها و صدف های شگفت انگیز ساخته شده است. این ویژگی کاریز را به عنوان تنها شهر مرجانی دنیا معرفی کرده است.


ویژگی های خاص شهر زیرزمینی

همانطور که اشاره کردیم شهر کاریز به شهر مرجانی معروف است. این شهر درمنطقه ای مرجانی به وجود آمده است. هنگامی که در کاریز قدم می زنید شاهد مرجان ها، صدف ها و فسیل هایی خواهید بود.

یکی دیگر از ویژگی های این قنات آب شیرین آن است. این آبها برا اثر بارش های فصلی به وجود آمده اند. همچنین تعدادی چاه وجود دارد که این آبهای شیرین را برای مصارف آب شیرین و آبیاری فضای سبز آماده می کند.

 نوعی گل رس از طریق این آب شیرین در قنات به وجود می آید که بسیار نرم است و پس از قرار گرفتن در فضای آزاد خشک می شود. از این نوع گل برای درمان مفاصل و همچنین آجر و سیمان نیز استفاده می شود.

آب وهوای شهر کاریز در چهار فصل سال مطبوع و خنک است. یکی از دلایلی که آب شیرین این قنات همیشه قابل استفاده و نوشیدن است جریان هوا خنکی ست که در کاریز وجود دارد.


جاذبه های گردشگری شهر کاریز

شهر کاریز علاوه بر اینکه خود به تنهایی یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی کیش است، جاذبه های گردشگری فراوانی را درون خود جای داده است. این شهر با وجود میزبانی هزاران گردشگر در سال از امکانات فراغتی خوبی همچون رستوران، عکاسخانه برای عکس گرفتن با لباس های سنتی و فروشگاه صنایع دستی برخوردار است.



همچنین موزه خلیج فارس در شهر کاریز از دیگر مناطق دیدنی این شهر است. در این موزه ی جذاب می توانید اطلاعاتی در مورد خلیج فارس و زندگی در این منطقه بدست آورید.از دیگر جاذبه های گردشگری شهر کاریز می توان به مسجد مرجانی کاریز اشاره کرد. این مسجد بعنوان تنها مسجد مرجانی جهان ثبت شده است.


نزدیک ترین جاهای دیدنی شهر کاریز کجاست؟

در میان تمامی جاذبه های بسیار دیدنی شهر کاریز تعدادی از این مناطق با فاصله ی کمتر از 10 کیلومتر وجود دارد. این تفریگاه ها به دلیل نزدیکی به کاریز بیشتر مورد توجه و بازدید گردشگران قرار گرفته است.


  • دهکده المپیک
  • شهر باستانی حریره
  • باشگاه اسب سواری
  • مرکز خرید هرمز
  • درخت سبز
  • آب انبار سنتی
  • قایق های کف شیشه ای

پیشنهاد ما این است که اگر به شهر کیش سفر می کنید از بازدید این منطقه ی تاریخی و شگفت انگیز غافل نشوید. همانطور که قبلا گفتیم به دلیل آب و هوای خنک و معتدل این شهر می توانید در تمامی فصول سال به این شهر قناتی جذاب سفر کنید و از دیدن مناطق بکر و تفریحی آن لذت ببرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده